به وب سایت شهرداری هرند خوش آمدید
روح الله بلوردی

حضور‌ نیروهای تازه نفس آتش نشان در محل حریق میدان ولی عصر(عج)

حضور‌ نیروهای تازه نفس آتش نشان در محل حریق میدان ولی عصر(عج)
صبح سومین روز از آتش سوزی ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو آتش نشانان تازه نفس در محل حادثه استقرار یافتند.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، با گذشته تقریبا ۳ روز از حادثه ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو اکیپ تازه ای از آتش نشانان با امکانات و تجهیزات در محل حضور یافتند و نیروهای قبلی که طی دو روز گذشته در حال اطفا حریق بودند، محل حادثه را ترک کردند.
همچنین خودروهای آتش نشانی علاوه بر استقرار در خیابان ولیعصر، در داخل کوچه محل حادثه حادثه نیز مستقر شده اند.
این در حالی است که بعد از گذشت ۳ روز از این حادثه آتش نشانان با تلاش بی وقفه توانستند شب گذشته به طبقه منفی۴ که کانون اصلی آتش سوزی بود راه یابند.داوری در جمع خبرنگاران:
بخش زیادی از حریق ساختمان مهار شده است
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بخش زیادی از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر(عج)مهار شده است.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، مهدی داوری در جمع خبرنگاران گفت: بخش زیادی از حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در خیابان ولیعصر(عج)مهار شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: احتمالا تا ساعاتی دیگر حریق به صورت کامل مهار خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از ۳۹ ساعت از آغاز حریق، در حال حاضر دمای ساختمان به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.ملکی خبر داد
ورود آتش نشانان به طبقه منفی ۴/تلاش آتش نشانان بعد از گذشت ۴۰ساعت موفقیت آمیز بوده است
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو از پیشرفت چشمگیر در کنترل این حریق خبر داد.
جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به بیش از ۴۰ ساعت تلاش آتش نشانان برای اطفای حریق این ساختمان گفت: تا ساعت ۳:۲۰ دقیقه بامداد چهارشنبه در بازدیدی که شخصا از طبقه منفی چهار این ساختمان داشتم علی رغم دمای بالا ، دمای محل حریق به صورت محسوسی کاهش یافته بود.
وی افزود: بنابر تصمیمی که با حضور شهردار تهران اتخاذ شد و با توجه به کاهش دمای محیط از فوم برای کنترل حریق استفاده شد که خوشبختانه پاسخ مناسبی از این روش دریافت کردیم.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  ادامه داد: عملیات نفوذ مداوم گروه های آتش نشان که هم چنان نیز ادامه دارد تپانسته تا حدودی زیادی موجب کنترل حریق شده است و امیدواریم وضعیت کنونی که تثبیت حریق است را ادامه داده و ان شا الله در صورتی که مشکل خاصی رخ ندهد می توانیم تا ساعات آینده پایان اطفای حریق را اعلام کنیم.
ملکی در پایان گفت: پس از اطفای کامل وارد مراحل بعد یعنی لکه گیری و تخلیه کامل ساختمان خواهیم شد.کرکه آبادی به شهرنوشت خبر داد
جریان عادی عبور و مرور عابرین پیاده و خودروهای سواری در میدان ولی عصر(عج)/نظارت بر معابر منتهی به ساختمان از مرکز کنترل ترافیک
مدیرکل دفتر شهردار تهران گفت: جریان عادی عبور و مرور عابرین پیاده و خودروهای سواری در محل حادثه و میدان ولی عصر(عج) بدون بار ترافیکی در جریان است.
عبدالرحیم کرکه آبادی در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت، در بازدید از محل حادثه ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو گفت: جریان عادی عبور و مرور عابرین پیاده و خودروهای سواری در محل حادثه و میدان ولی عصر(عج) بدون بار ترافیکی در جریان است.
شهردار شب تهران در خصوص اینکه محل این ساختمان به کانون تبلور مدیریت واحد شهری تبدیل شده است، ادامه داد: نیروهای مختلف امدادی، انتظامی، قضایی، خدماتی و … همزمان با نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات جداگانه اما با مدیریت واحد در محل حادثه حضور دارند.
کرکه آبادی با اشاره به اینکه از طریق مرکز کنترل ترافیک معابر منتهی به ساختمان تحت نظارت مدیریت شهری قرار دارد، خاطر نشان کرد: با توجه به استقرار نمایندگان دستگاه های مختلف این آمادگی وجود دارد تا نسبت به اعزام نیروها و امکانات و تجهیزات به محل اقدام شود.حناچی در مورد وضعیت آتش‌سوزی ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو؛
نصب دوربین‌های دقیق برای کنترل ارتعاشات بنا/ احتمال ریزش ساختمان وجود دارد
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نصب دوربین‌های دقیق برای کنترل ارتعاشات و لرزه‌های بنای ساختمان در حال آتش‌سوزی برق حرارتی وزارت نیرو خبر داد.
پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنوشت، با اشاره به اینکه اگر آتش‌سوزی در ساختمان‌های فلزی بیش از یک ساعت طول بکشد، طبق پروتکل باید محدوده خطر «رد زون» اعلام شود، گفت: در این وضعیت ساختمان‌های اطراف و نقاطی که احتمال خطر وجود دارد باید تخلیه، ایمن‌سازی و درجه حرارت کنترل شود.
وی افزود: وقتی درجه حرارت ساختمان‌های فلزی بالا باشد به معنای خطر است، چراکه احتمال ریزش وجود و در پلاسکو نیز این اتفاق افتاد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در مورد آتش‌سوزی ساختمان شرکت برق حرارتی وزارت نیرو حالت «رد زون» اعلام و بناهای اطراف تخلیه و محیط ایمن شد، اضافه کرد: آتش‌نشانان ضمن اطفاء حریق در حال تلاش برای کنترل درجه حرارت نیز هستند.
وی ادامه داد: برای کنترل ارتعاشات و لرزه‌های بنا دوربین‌های دقیقی در چهارگوشه ساختمان نصب‌شده است تا حرکت ساختمان را رصد کنیم.
حناچی در مورد اینکه آیا احتمال ریزش ساختمان وجود دارد، گفت: احتمال همه‌چیز وجود دارد و به‌ هرحال ساختمانی که ۲۴ ساعت در آتش‌ می سوزد، به طور حتم احتمال خطر در آن وجود دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شیشه‌ها در طبقات بالایی شکسته است، خاطر نشان کرد: در حالی‌ که آتش به آن‌ها سرایت نداشته و این موضوع  نشانه خوبی نیست و احتمال حرکت ساختمان را تشدید می‌کند.

سامانه پرداخت عوارض خودرو

سامانه یکپارچه مدیریت املاک

سامانه اطلاعات مکانی WEB GIS

پرتال خدمات و اطلاع رسانی شهرداری شهر هرند

آدرس: استان اصفهان- شهر هرند – چهار راه شهرداری  – ساختمان شهرداری هرند
تلفن: 03146402444| فکس:03146402435  | پست الکترونیک: info@harand.ir | کدپستی: 37368-83741

تمامی حقوق برای شهرداری هرند محفوظ است.

Template Design:Dima Group